onsdag 19. november 2008

Norskfaget, og hva jeg syns om det

Norsk er et helt greit fag. Det er nokså rett fram og jeg forstår oppgavene som vi får i timen og i lekse. Noen av oppgavene kan være ganske kjedelige og det gjør at jeg mister litt motivasjon for faget. Timene kan både være morsomme og kjedelige. Noen ganger jobber vi i grupper med forskjellige småprosjekt, mens andre ganger sitter vi en og en og jobber individuelt. En del av Norskfaget handler om å presentere stoff for de andre elevene i klassen og jeg har ingen problemer med å stå foran klassen og snakke om et tema. Mange elever syns Norsk er et kjedelig fag, dette kan jeg forstå. Norsk er et fag som er avhengig av en god lærer som gir elevene morsomme og interessante oppgaver. Elever setter pris på diskusjoner og gruppearbeid tror jeg, dette gjør at de får brukt språket sammen med de andre elevene i klassen. Man må også utvikle språket sitt og det kan man gjøre gjennom lesing. Selvom mange ikke liker å lese er dette en veldig viktig språkkilde og man utvikler språket enormt ved å lese jevnlig. Norsk er i det hele tatt et veldig viktig fag som både kan være morsomt og ikke fullt så morsomt.

1 kommentar:

LK sa...

Liker at du har skrevet om dette innlegget.Fagdagen i norsk er jo mer enn bare å slutte tidlig.