onsdag 19. november 2008

Mikronoveller... Hva er det?

Mikronoveller er en ganske interessant type novelle. 6 ord som skal fortelle en historie. Enten livshistorien din eller andre hendelser i livet ditt. Jeg tror at det som gjør mikronoveller så attraktivt er at de er så korte. Som skrevet i artikkelen til A-magasinet, ungdommen liker korte ting. De vil slippe å skrive side opp og side ned om et tema og jeg syns selv at en historie på 6 ord er en veldig morsom ting. Mange tror sikkert at det er kjempe enkelt å skrive en historie på 6 ord. Men for å få at historien skal bli ordentlig bra tror jeg man må sette seg ned og tenke grundig, for man har trossalt bare 6 ord.

Min mikronovelle:

"Jeg var lei, ikke nå lenger."

Bildet: Soloppgangen viser en ny glød.



Bildet: http://www.sarpysam.net/gallery/albums/sunrise/sunrise09022007.sized.jpg

1 kommentar:

LK sa...

Ordvalget i denne type noveller er viktig; hvilke ord kan fortelle min historie på best mulig måte? Det ligger uendelige rom for tolkning i disse tekstene til tross for at de bare består av 6 ord. Det er noe av det som gjør de fascinerende for meg.